dinsdag 1 november 2011

Snijbonenschotel

 

Ingrediënten
  • 400 gram gehakt
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 400 gram snijbonen
  • 3 zoetzure appels
  • 750 gram aardappels
  • wat melk en boter
  • kaas
  • peper, zout, nootmuskaat
  • kaneel
Bereiding
Kook de snijbonen gaar (ongeveer 10 minuten).
Maak van de aardappelen een puree, doe er wat melk bij, een klontje boter en wat nootmuskaat.
Bak het gehakt rul, voeg zout, peper en kruiden naar smaak toe. Bak de uien even mee.

Leg het gehakt onderin een ovenschaal; daarna de snijbonen en daarop plakken appel. Bestrooi deze met kaneel.
Dek vervolgens het geheel af met de aardappelpuree. Dik bestrooien met geraspte kaas.

Zet het gerecht in de oven (220 graden), laat de kaas smelten en heel lichtbruin worden.

Voor 4 personen







2 opmerkingen:

Gewoon Greet zei

Mmm ziet er lekker uit! ga ik ook eens proberen
want hier zijn het niet zo'n boontjeseters....
Ik heb ook recept van een ovenschoterl met groene boontjes
en gehakt...
leg eerst het rul gebakken gehakt (met uiringen en look), leg daarboven
een dikke laag bijtgare gekookte aardappelen,
giet er een laagje becchamelsus over leg daarop de gekookte groene boontjes (koudgespoeld), dan peper, zout en kruiden en om te eindigen neem je de rest van de ui en gehaktmengsel roer dit onder de resterende bechamelsaus en dit mengsel
wordt de bovenste laag van je ovenschotel.
rijkelijk bestrooien met gemalen kaas..daarna
opwarmen in een matige warme oven.
Smakelijk
Ps. en zo eten mijn kinderen ook boontjes :)
iedereen gelukkig !

huis tjokvol zei

klinkt erg lekker,ik moet dan voor 10 personen koken elke dag en dan vind ik altijd wel moeilijk hoeveel ik moet hebben van alles,zo is het ook altijd in kookboeken, 4 personen en ja hoeveel moet ik dan?

gr yvonne